wiosenna aktywność

Aktywność fizyczna na wiosnę – od jakich ćwiczeń zacząć?

Wiosną zdecydowanie chętniej wychodzimy na zewnątrz, aby zaczerpnąć świeżego powietrza i nacieszyć się pierwszymi promieniami słońca. Przez okres jesienno-zimowy mało osób rusza się z domu. Konsekwencją tego jest słabsza kondycja, która wpływa niekorzystnie na funkcjonowanie całego organizmu człowieka oraz na jego psychikę. Dbając o prawidłową dietę i regularny wysiłek fizyczny poprawiamy nasze zdrowie oraz redukujemy stres, który w obecnych czasach jest jednym z poważniejszych problemów, który trudno wyeliminować. Jednak jeśli chcesz poprawić sobie humor po ciężkim dniu, zamiast kupować tabliczkę czekolady, wyjdź na zewnątrz. Wiosna to idealny moment na aktywność fizyczną!

Pożegnaj zimowe lenistwo

Przez zimę każdy może popaść w marazm, bezczynność i lenistwo. Nic dziwnego – większość osób spędza te pory roku pod kocem w łóżku. Przez to, że wcześniej robi się ciemno, mamy mniej energii i szybciej kładziemy się spać. Na wiosnę nasze organizmy powoli budzą się do życia, dlatego warto im dodatkowo pomóc dawką ruchu. Należy pamiętać jednak przy tym, aby na początek nie przeciążać zbyt organizmu. Może to grozić złapaniem kontuzji lub nawet poważnymi stanami, takimi jak np. zawał lub ciężkie zaburzenia rytmu serca.

Jeśli planujesz bardziej intensywny wysiłek, warto zrobić badania profilaktyczne, do których należą morfologia i EKG serca. Pozwolą one ocenić ogólny stan organizmu, co pozwoli uniknąć niebezpiecznych wypadków. Jeśli szukasz profesjonalnego gabinetu, gdzie możesz zrobić potrzebne badania, zachęcamy do przejrzenia naszej oferty.

Najczęstsze choroby układu pokarmowego

Od czego zacząć?

Jeśli zorientujesz się, na jaki wysiłek możesz sobie pozwolić, czas na wybór właściwych ćwiczeń. Wybierz coś, co sprawia Ci największą przyjemność – dzięki temu z większą łatwością zmotywujesz się do regularnej aktywności. Najpierw zastanów się, ile czasu w tygodniu jesteś w stanie poświęcić na ćwiczenia i postaw sobie realny cel – nawet jeśli miałaby to być godzina. Potem możesz nieco wydłużyć czas, np. do 2 godzin, a następnie dodaj inne dni tygodnia. Najlepiej sprawdzą się sporty, które poprawią wydolność Twojego organizmu po zimowej przerwie, takie jak jogging, pływanie lub szybki marsz. Dzięki nim zwiększysz swoją wytrzymałość, dotlenisz komórki, zrzucisz zbędne kilogramy i poprawisz swoje samopoczucie.

Sezon rowerowy

Jednym z najchętniej uprawianych sportów na wiosnę jest jazda na rowerze. Dzięki niej nie tylko możemy podziwiać wiosenne krajobrazy, dobrze się bawić z bliskimi, ale również spalić kalorie, wzmocnić mięśnie, poprawić wydolność oddechową, odporność organizmu i obniżyć cholesterol. Aby cieszyć się zdrowotnymi korzyściami jazdy na rowerze, wystarczy zorganizować ją 3 razy w tygodniu. Jeśli nie masz własnego roweru, możesz skorzystać z wypożyczalni miejskich. Może od dzisiaj, zamiast poruszać się do pracy samochodem, wybierzesz rower?

Serdecznie zapraszamy do umówienia wizyty w naszych gabinecie, gdzie przeprowadzimy wszystkie najważniejsze badania przed rozpoczęciem wysiłku fizycznego!

Udostępnij post

Zobacz również

Zobacz Także

Badanie USG barku

USG stawu barkowego pozwala na ocenę ścięgien stożka rotatorów  – to jest ścięgien mięśni które utrzymują głowę kości ramiennej współosiowo

Czytaj więcej