wplyw ruchu na zdrowie (1)

Wpływ ruchu na zdrowie

O tym, że ruch jest ważny słyszymy od najmłodszych lat. Najpierw do aktywności fizycznej zachęcają nas rodzice, nauczyciele, potem partner, przyjaciel, a nawet lekarz. Jednak nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, dlaczego ruch jest dla nas tak ważny. W tym artykule chcemy przedstawić Państwu najważniejsze zalety ruchu, które oddziałują pozytywnie na nasze zdrowie.

Ruch to zdrowie

To hasło słyszał chyba każdy z nas, nie ma co się dziwić, jest ono jak najbardziej prawdziwe. Ruch wpływa pozytywnie nie tylko na naszą sylwetkę i sprawność fizyczną ale również na psychikę. Poprzez wykonywanie nawet podstawowych ruchów, mózg zostaje dotleniony, a dzięki temu procesy myśleniowe są o wiele bardziej rozbudowane.

Ponadto, przy wysiłku organizm wytwarza serotoniny, które wpływają na to, że czujemy się znacznie lepiej. Wielu trenerów podkreśla, że dobrze jest ćwiczyć z rana, ponieważ mamy wtedy najwięcej energii. Co więcej, taki wysiłek wpłynie na to, że będziemy o wiele bardziej wydajni w pracy lub szkole oraz nasz nastrój będzie dużo lepszy i utrzyma się przez cały dzień.

Ważne jest, aby treningi odbywały się regularnie. Pojedynczy wysiłek wpłynie na chwilową poprawę naszego zdrowia, a długotrwałe efekty będa możliwe dzięki regularnym ćwiczeniom. Warto dodać, wiele osób potwierdza, że początki ćwiczeń są zawsze trudne, jednak z czasem organizm sam domaga się wysiłku, bez niego człowiek wydaje się zły i szuka jakiejkolwiek aktywności.

Lepszy humor

Każda osoba, która uprawia sport może przyznać, że po wykonanym treningu na twarzy gości uśmiech. Jest to spowodowane nie tylko radością i dumą z samego siebie i tego, że daliśmy radę dokończyć trening ale również uwolnieniem się endorfiny, czyli hormonu szczęścia. Nawet krótka aktywność fizyczna powoduje ich uwolnienie, a co za tym idzie, sprawia, że nasz dzień będzie lepszy, a zmartwienia odejdą w dal.

Rozluźnienie

W życiu każdego człowieka obecne są sytuacje stresujące mające mniejsze lub większe podłoże. Stres może być przyczyną wielu poważnych chorób w przyszłości, aby temu zapobiec zaleca się wykonywanie treningów przynajmniej dwa razy w tygodniu, a w szczególności w okresie, w którym towarzyszy nam najwięcej zmartwień. Trening nie tylko pozwala zapomnieć o troskach ale również daje upust negatywnym emocjom.

wplyw ruchu na zdrowie (1)

Wiara w siebie

Trening pozwoli Ci również na obudzenie w sobie ducha walki. Dzięki ciągłemu podwyższaniu poprzeczki, dodawaniu nowych ćwiczeń i zmianie intensywności treningów poprawisz swoją kondycję i będziesz mógł zrobić więcej. Takie myślenie dobrze sprawdzi się w życiu codziennym. Od teraz będziesz wiedział, że chcieć to móc, a wszystko jest możliwe dzięki systematycznej pracy.

Pomoc w chorobie

Lekarze specjaliści twierdzą, że ruch i ćwiczenia fizyczne są niezawodną metodą w walce z depresją. Choroba ta sprawia, że pacjenci walczą w swojej głowie z gonitwą myśli i nie mają ochoty nawet wstać z łóżka. Wprowadzenie treningów nie tylko pozwala im oderwać się od bitwy myśli ale również poprawi humor i wzmocni sprawność.

Dodatkowo, silniejsze ciało pozwoli Ci uwierzyć w nie, co jest niezwykle przydatne w przypadku stanów lękowych. Często treningi odbywają się poza domem, co jest również niezmiernie ważne w walce z chorobą, ponieważ daje motywację, aby wyjść z domu i osiągnąć swój cel. Pozwala to również poznać nowe osoby i nawiązać głębsze relacje, które mogą jeszcze bardziej przyczynić się do poprawy zdrowia psychicznego.

Udostępnij post

Zobacz również

Zobacz Także

Badanie USG barku

USG stawu barkowego pozwala na ocenę ścięgien stożka rotatorów  – to jest ścięgien mięśni które utrzymują głowę kości ramiennej współosiowo

Czytaj więcej